Vem är Georg Strolz?

Jag känner Georg Strolz men kan väl inte påstå att jag känner honom speciellt väl. Vi har så att säga affärer ihop. Han och hans fru äger Hotel Austria i Lech, som vi har jobbat tillsammans med under många år. Eller som han själv brukar säga, det är inte vi, utan banken som äger hotellet. Hur som helst, han är en sådan där person som ger ett riktigt gemytligt intryck, helreko helt enkelt. Skulle inte förvåna mig om han också är Scoutledare. När våra grupper har satt sig på bussen för att åka hem efter en härlig vecka så kommer Georg utspringande från hotellet, tar tag i bussmikrofonen och tackar alla för veckan och önskar dem en trevlig resa hem och ett välkommen åter. Det var ju det jag sa, helreko. Det intressanta är att det verkar smitta. Hela deras personal är helreko. Ok, det kanske ingår i jobbet, men jag tror vi alla känner av skillnaden om det är bara jobb, eller när det känns genuint. Som när Herr Jürg i baren kom fram till min 5-åriga son med en drink bestående av saft, ett cocktailparaply och ett flertal långa gelémaskar i inbjudande färger. Behöver knappast nämnas att Herr Jürg blev en favorit som än idag, 3 år senare, har etsat sig fast med kultstatus i minnet.

Så åker du på vandringsresa till Lech i sommar får du se upp, kanske du blir smittad också.

Claudia och Georg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

